Projekt, który zakłada naukę matematyki poprzez działania praktyczne.  Fundacja mBanku doceniła wartość edukacyjną i pomysłowość projektu i postanowiła go dofinansować. Skierowany jest do uczniów klas IV – VI i trwa od września 2021 do maja 2022 roku.

Efektem końcowym działań będą projekty mieszkań, a nawet całych domów.

NASZE DZIAŁANIA:

  1. Test „NA WEJŚCIE”: Założeniem projektu jest, aby uczniowie po jego zakończeniu potrafili wykonywać niezbędne obliczenia dotyczące budownictwa. Dlatego piszą test diagnozujący, aby na koniec porównać ich umiejętności.

FOTORELACJA:

2.  Nearpod – wprowadzenie: Nearpod jest aplikacją, która umożliwiła dostęp do platformy edukacyjnej. W sali 56 uczniowie doświadczyli wirtualnego spaceru po rozpoczętej budowie przygotowany przez panią Annę Mielewczyk.  Po przejściu domu w tzw. surowym stanie musieli w aplikacji zmierzyć się z kolejnymi zadaniami i dokonać m.in. pewnych obliczeń pól i obwodów. Poziom trudności był różnorodny. Uczniowie chętnie zmagali się z kolejnymi problemami. Nearpod pozwalał nauczycielowi kontrolować postępy i w razie czego pomagał.

FOTORELACJA

 

3. Spotkanie z ekspertami:

  1. Architekt wnętrz w CHOMS

2. Spotkanie z zaproszonym gościem architektem Jakubem i warsztaty na stołówce.

Pan Jakub współtworzy stronę internetową i jeśli poszukujesz więcej informacji na temat związany z architekturą, to kliknij na poniższe LOGO:

4. Zajęcia w czasie ferii: Uczniowie, którzy uczestniczyli w zajęciach w czasie ferii poznali działanie drukarki 3D. Początkowo szukali modeli do druku, a następnie znalezione biurko z zestawem komputerowym dali do druku. Panie Ewa Bednarek i Iwona Grucza pokazały krok po kroku ustawienia aplikacji komputerowej, a potem drukarki. I się zaczęło. Wydruk trwał ok. 1,5 godz., więc w tym czasie uczniowie zostali podzieleni na grupy: klasy 4 i klasy 5 i 6. Udali się do sal komputerowych: 56 i 33. Tam uczyli się obsługi programu do projektowania domów SWEET HOME 3D.  Bardzo byli zaangażowani tym bardziej, że sami decydowali o kształcie, ilości pomieszczeń i umeblowaniu swoich wymarzonych domów. Na koniec projekty zostały wydrukowane w celu dalszych obliczeń.

FOTORELACJA:

5. Wycieczka do sklepu ogólnobudowlanego CHOMS w Sierakowicach: Uczniowie w sklepie Choms mieli za zadanie dowiedzieć się i uzupełnić kartę pracy. Był na niej projekt mieszkania. Musieli przeliczyć ile farby i w jakich pojemnikach należy kupić, aby pomalować ściany w pomieszczeniach. Razem z panem Piotrem, który tam pracuje biegle obliczali powierzchnię ścian, badali wydajność farb i decydowali jakie pojemniki korzystniej zakupić. Następnie pan Sławek (właściciel) zrobił uczniom niespodziankę i zaprosił architekta wnętrz, który pokazał w jaki sposób projektuje się łazienkę zgodnie z wymaganiami klientów sklepu. Dzieci były bardzo ciekawe.

FOTORELACJA:

 

6. Budowanie domów: 

Klasa 4b, 5a podjęła pierwsze próby zbudowania makiet domów.  Efekty ich pracy i kolejnych grup przedstawimy później.

FOTORELACJA: