Projekt, który zakłada naukę matematyki poprzez działania praktyczne. Fundacja mBanku doceniła wartość edukacyjną i pomysłowość projektu i postanowiła go dofinansować. Skierowany jest do uczniów klas IV – VI i trwa od września 2021 do maja 2022 roku.
Efektem końcowym działań będą projekty i makiety wymarzonych domków.
NASZE DZIAŁANIA:
1. TEST „NA WEJŚCIE”
Założeniem projektu jest, aby uczniowie po jego zakończeniu potrafili wykonywać niezbędne obliczenia dotyczące budownictwa. Dlatego piszą test diagnozujący, aby na koniec porównać ich umiejętności.
FOTORELACJA:
2. NEARPOD – WPROWADZENIE
Nearpod jest aplikacją, która umożliwiła dostęp do platformy edukacyjnej. W sali 56 uczniowie doświadczyli wirtualnego spaceru po rozpoczętej budowie przygotowany przez panią Annę Mielewczyk. Po przejściu domu w tzw. surowym stanie musieli w aplikacji zmierzyć się z kolejnymi zadaniami i dokonać m.in. pewnych obliczeń pól i obwodów. Poziom trudności był różnorodny. Uczniowie chętnie zmagali się z kolejnymi problemami. Nearpod pozwalał nauczycielowi kontrolować postępy i w razie czego pomagał.
FOTORELACJA
3. SPOTKANIA Z EKSPERTAMI
Architekt aranżacji wnętrz w sklepie CHOMS
Spotkanie z zaproszonym gościem architektem Jakubem Leszczyńskim i warsztaty na stołówce.
Pan Jakub współtworzy stronę internetową i jeśli chcesz więcej informacji na temat związany z architekturą, to kliknij na poniższe LOGO:
Architekt Jakub podziękował nam za współpracę na swojej stronie internetowej. ZOBACZ ARTYKUŁ klikając na obrazek:
4. DODATKOWE ZAJĘCIA W CZASIE FERII
Uczniowie, którzy uczestniczyli w zajęciach w czasie ferii poznali działanie drukarki 3D. Początkowo szukali modeli do druku, a następnie znalezione biurko z zestawem komputerowym dali do druku. Panie Ewa Bednarek i Iwona Grucza pokazały krok po kroku ustawienia aplikacji komputerowej, a potem drukarki. I się zaczęło. Wydruk trwał ok. 1,5 godz., więc w tym czasie uczniowie zostali podzieleni na grupy: klasy 4 i klasy 5 i 6. Udali się do sal komputerowych: 56 i 33. Tam uczyli się obsługi programu do projektowania domów SWEET HOME 3D. Bardzo byli zaangażowani tym bardziej, że sami decydowali o kształcie, ilości pomieszczeń i umeblowaniu swoich wymarzonych domów. Na koniec projekty zostały wydrukowane w celu dalszych obliczeń.
FOTORELACJA:
5. WYCIECZKI GRUP DO SKLEPU OGÓLNOBUDOWLANEGO CHOMS
Uczniowie w sklepie Choms mieli za zadanie dowiedzieć się i uzupełnić kartę pracy. Był na niej projekt mieszkania. Musieli przeliczyć ile farby i w jakich pojemnikach należy kupić, aby pomalować ściany w pomieszczeniach. Razem z panem Piotrem, który tam pracuje biegle obliczali powierzchnię ścian, badali wydajność farb i decydowali jakie pojemniki korzystniej zakupić. Następnie pan Sławek (właściciel) zrobił uczniom niespodziankę i zaprosił architekta wnętrz, który pokazał w jaki sposób projektuje się łazienkę zgodnie z wymaganiami klientów sklepu. Dzieci były bardzo ciekawe.
FOTORELACJA:
6. TWORZENIE MAKIET
Klasy podjęły się zbudowania makiet domów z niektórych materiałów zakupionych w ramach projektu. Początki były bardzo ciężkie. Ale końcowe efekty – super.
FOTORELACJA:
7. NASZA GAZETKA BUDOWALANA – udało się 🙂 Kliknij na okładkę i ZAJRZYJ DO ŚRODKA
8. DO POBRANIA SCENARIUSZE NIEKTÓRYCH ZAJĘĆ:
I. Scenariusz z zajęć w sklepie ogólnobudowlanym CHOMS
II. Scenariusz z projektowania w programie SWEET HOME 3D
III. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem TIK w tym platformę Nearpod
9. WYNIKI TESTÓW
Na początku projektu uczniowie pisali test „NA WEJŚCIE”.
a) Klasy 4-5 napisały poprawnie na 28% (średnio 3/11 pkt)
b) Klasy 6 napisały poprawnie na 20% (średnio 2/10 pkt)
Na zakończenie test „NA KONIEC”. Wyniki prezentują się lepiej.
a) Klasy 4-5 napisały poprawnie na 60% (średnio 7/11 pkt)
b) Klasy 6 napisały poprawnie na 80% (średnio 8/10 pkt)
10. PODSUMOWANIE – APEL
Dnia 13 czerwca 2022 r. zakończyliśmy projekt uroczystym apelem dla wszystkich uczniów klas 4-6. Wynagrodziliśmy najbardziej zaangażowanych. Pan wicedyrektor Adrian Klawikowski również podziękował wszystkim za zaangażowanie i wkład pracy nauczycieli.
Podsumowując konkursy:
W kategorii wykonania MAKIETY:
I miejsce: Gracjan Tandek 5d
II miejsce: Rozalia Domaszk 4b
III miejsce: Nikola Dułak 4c
Wyróżnienia: Blanka (4a) i Matylda Myszk (5b), Michał Stromski 5a, Mikołaj Rutkowski (6a), Milena Konkol (4c), Julia Elend (5b), Franciszek Koszałka (4a), Fabian Kuczkowski (4c), Nikola Gniba (4b), Paulina Labuda (4b), Nikola (5d) i Amelia (5d) Wenta, Laura Reclaw (5b), Mateusz Miotk (4c), Zuzanna Mielewczyk (4c), Pola Bulczak (4b), Julia Naczk Lis (5c), Jakub Drywa (5c).
W kategorii wykonania projektu wymarzonego domu:
I miejsce: Fabian Kuczkowski (4c)
II miejsce: Amelia Pękalska (4a)
III miejsce: Laura Reclaw (5b)
Wyróżnienia: Sebastian Grabowski (5c), Julia Naczk-Lis (5c), Julia Elend (5b)
EFEKTY NASZEJ PRACY:
Dziękujemy za współpracę wszystkim paniom matematyczkom 🙂 i oczywiście sponsorowi Fundacji MBANKU.
10. WYWIADY
Co podobało mi się najbardziej? – YouTube
11. OTO MY – MALI ARCHITEKCI
12. PUBLIKACJE
Nasza praca na bieżąco była umieszczana na stronie internetowej, wirtualnej gazetce. Dodatkowo podsumowanie naszych działań opublikowaliśmy: