Projekt, który zakłada naukę matematyki poprzez działania praktyczne.  Fundacja mBanku doceniła wartość edukacyjną i pomysłowość projektu i postanowiła go dofinansować. Skierowany jest do uczniów klas IV – VI i trwa od września 2021 do maja 2022 roku.

Efektem końcowym działań będą projekty i makiety wymarzonych domków.

NASZE DZIAŁANIA:

1. TEST „NA WEJŚCIE”

Założeniem projektu jest, aby uczniowie po jego zakończeniu potrafili wykonywać niezbędne obliczenia dotyczące budownictwa. Dlatego piszą test diagnozujący, aby na koniec porównać ich umiejętności.

FOTORELACJA:

2.  NEARPOD – WPROWADZENIE

Nearpod jest aplikacją, która umożliwiła dostęp do platformy edukacyjnej. W sali 56 uczniowie doświadczyli wirtualnego spaceru po rozpoczętej budowie przygotowany przez panią Annę Mielewczyk.  Po przejściu domu w tzw. surowym stanie musieli w aplikacji zmierzyć się z kolejnymi zadaniami i dokonać m.in. pewnych obliczeń pól i obwodów. Poziom trudności był różnorodny. Uczniowie chętnie zmagali się z kolejnymi problemami. Nearpod pozwalał nauczycielowi kontrolować postępy i w razie czego pomagał.

FOTORELACJA

 

3. SPOTKANIA Z EKSPERTAMI

Architekt aranżacji wnętrz w sklepie CHOMS

 

 

Spotkanie z zaproszonym gościem architektem Jakubem Leszczyńskim i warsztaty na stołówce.

 

 

 

Pan Jakub współtworzy stronę internetową i jeśli chcesz więcej informacji na temat związany z architekturą, to kliknij na poniższe LOGO:

Architekt Jakub podziękował nam za współpracę na swojej stronie internetowej. ZOBACZ ARTYKUŁ klikając na obrazek:

 

4. DODATKOWE ZAJĘCIA W CZASIE FERII

Uczniowie, którzy uczestniczyli w zajęciach w czasie ferii poznali działanie drukarki 3D. Początkowo szukali modeli do druku, a następnie znalezione biurko z zestawem komputerowym dali do druku. Panie Ewa Bednarek i Iwona Grucza pokazały krok po kroku ustawienia aplikacji komputerowej, a potem drukarki. I się zaczęło. Wydruk trwał ok. 1,5 godz., więc w tym czasie uczniowie zostali podzieleni na grupy: klasy 4 i klasy 5 i 6. Udali się do sal komputerowych: 56 i 33. Tam uczyli się obsługi programu do projektowania domów SWEET HOME 3D.  Bardzo byli zaangażowani tym bardziej, że sami decydowali o kształcie, ilości pomieszczeń i umeblowaniu swoich wymarzonych domów. Na koniec projekty zostały wydrukowane w celu dalszych obliczeń.

FOTORELACJA:

 

 

5. WYCIECZKI GRUP DO SKLEPU OGÓLNOBUDOWLANEGO CHOMS

 

Uczniowie w sklepie Choms mieli za zadanie dowiedzieć się i uzupełnić kartę pracy. Był na niej projekt mieszkania. Musieli przeliczyć ile farby i w jakich pojemnikach należy kupić, aby pomalować ściany w pomieszczeniach. Razem z panem Piotrem, który tam pracuje biegle obliczali powierzchnię ścian, badali wydajność farb i decydowali jakie pojemniki korzystniej zakupić. Następnie pan Sławek (właściciel) zrobił uczniom niespodziankę i zaprosił architekta wnętrz, który pokazał w jaki sposób projektuje się łazienkę zgodnie z wymaganiami klientów sklepu. Dzieci były bardzo ciekawe.

FOTORELACJA:

 

6. TWORZENIE MAKIET

Klasy podjęły się  zbudowania makiet domów z niektórych materiałów zakupionych w ramach projektu.  Początki były bardzo ciężkie. Ale końcowe efekty – super.

FOTORELACJA:

 

7. NASZA GAZETKA BUDOWALANA – udało się 🙂 Kliknij na okładkę i ZAJRZYJ DO ŚRODKA

 

 

 

8. DO POBRANIA SCENARIUSZE NIEKTÓRYCH ZAJĘĆ:

 

I. Scenariusz z zajęć w sklepie ogólnobudowlanym CHOMS

II. Scenariusz z projektowania w programie SWEET HOME 3D

III. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem TIK w tym platformę Nearpod

 

9. WYNIKI TESTÓW

Na początku projektu uczniowie pisali test „NA WEJŚCIE”.

a) Klasy 4-5 napisały poprawnie na 28% (średnio 3/11 pkt)

b) Klasy 6 napisały poprawnie na 20% (średnio 2/10 pkt)

Na zakończenie test „NA KONIEC”. Wyniki prezentują się lepiej.

a) Klasy 4-5 napisały poprawnie na 60% (średnio 7/11 pkt)

b) Klasy 6 napisały poprawnie na 80% (średnio 8/10 pkt)

10. PODSUMOWANIE – APEL

Dnia 13 czerwca 2022 r. zakończyliśmy projekt uroczystym apelem dla wszystkich uczniów klas 4-6. Wynagrodziliśmy najbardziej zaangażowanych. Pan wicedyrektor Adrian Klawikowski również podziękował wszystkim za zaangażowanie i wkład pracy nauczycieli.

Podsumowując konkursy:

W kategorii wykonania MAKIETY:

I miejsce: Gracjan Tandek 5d

II miejsce: Rozalia Domaszk 4b

III miejsce: Nikola Dułak 4c

Wyróżnienia: Blanka (4a) i Matylda Myszk (5b), Michał Stromski 5a, Mikołaj Rutkowski (6a), Milena Konkol (4c), Julia Elend (5b), Franciszek Koszałka (4a), Fabian Kuczkowski (4c), Nikola Gniba (4b), Paulina Labuda (4b), Nikola (5d) i Amelia (5d) Wenta, Laura Reclaw (5b), Mateusz Miotk (4c), Zuzanna Mielewczyk (4c), Pola Bulczak (4b), Julia Naczk Lis (5c), Jakub Drywa (5c).

W kategorii wykonania projektu wymarzonego domu:

I miejsce: Fabian Kuczkowski (4c)

II miejsce: Amelia Pękalska (4a)

III miejsce: Laura Reclaw (5b)

Wyróżnienia: Sebastian Grabowski (5c), Julia Naczk-Lis (5c), Julia Elend (5b)

EFEKTY NASZEJ PRACY:

 

 

Dziękujemy za współpracę wszystkim paniom matematyczkom 🙂 i oczywiście sponsorowi Fundacji MBANKU.

10. WYWIADY

Co podobało mi się najbardziej? – YouTube

11. OTO MY –  MALI ARCHITEKCI

12. PUBLIKACJE

Nasza praca na bieżąco była umieszczana na stronie internetowej, wirtualnej gazetce. Dodatkowo podsumowanie naszych działań opublikowaliśmy:

a) na Facebooku naszej szkoły
b) na wirtualnej gazetce szkolnej
c) w gazecie lokalnej WIADOMOŚCI SIERAKOWICKIE (artykuł ukaże się dopiero w sierpniu)
d) na Portalu Kartuzy.info (już niebawem)