22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. Uczniowie klasy 2b i 3a realizowali w ciągu kilku lekcji tematy związane z wodą, a potem w formie „Burzy mózgów” zgromadzili słownictwo z nią związane, które na bieżąco uzupełniali wykonując różne doświadczenia i eksperymenty. Najwięcej radości sprawiły im ćwiczenia oddechowe, gdzie trzeba było wprawić wodę w ruch za pomocą słomek poprzez puszczanie bąbelków. Zafascynowane były również eksperymentem „Wędrująca woda”. Niektóre z nich poprawnie przewidziały i opisały jego przebieg. Woda zabarwiona barwnikami spożywczymi równomiernie przemieściła się za pomocą papierowych ręczników, osiągając we wszystkich szklankach ten sam poziom. Barwa wody w pustych szklankach wymieszała się i uzyskała kolory pochodne.

W pracach plastycznych próbowały uchwycić nazwy zawodów związanych z wodą, przedstawić sporty wodne oraz pokazać do czego potrzebna jest woda w życiu ludzi, zwierząt i roślin. Wskazywały również na jej niszczycielską moc. Podjęte działania miały uświadomić każdemu, że woda jest największym skarbem i każdy z nas powinien ją szanować, oszczędzać i we właściwy sposób wykorzystywać.

Janina Subkowska, Maria Drężek